19 Mart 2011 Cumartesi

dogum günü pastamiz

     Selam dostlar , kötü haberlerle dolu su günlerde allahtan tüm müslüman dünyasina hayirli  huzurlu dertten ,beladan , hertürlü afettlerden uzak hayat diliyorum.Tüm deprem bölgesinde ve ayaklanma yasayan ülkelerdeki insanlara allah yardim etsin  insallah ...Bu konuda söylenecek coksey var gercekten hic kolay seyler degil yasadiklari eminimki hepsi bu birkac gündür yasadiklarinin bir kabus olmasini ve biran önce uyanmayi istiyorlardir ama ne yazikki gercek hepimizin basina gelebilecek bir gercek...
     Herseye ragmen hayat devam ediyor tabi bizler felaketlerden simdilik uzak olmanin verdigi rahatlikla devam edyioruz günlük yasamimiza bu arada da dogum günü kutladik kimin mi ?Benim tatli kücük kizimin....
    Hazirliklarimiz , kosturmalarimiz hic bitmedi hafta ici yuvada  bugün de evde kutladik.Biraz zahmetli oldu ama  olsun onun gönlü oldu ya önemli olan o.. :)
   Gelelim pastamiza , pastamiz özenile bezenile anne tarafinda yapildi yani ben :)) ( ben yavastan yemek blogu olma yolundami ilerliyorum ne?) Bu tarif benim cok sikca yaptigim pratik ve hafif bir pasta tarifi hemde cok kolay, cogu malzeme hazir zaten hani söyle yarim saat sonra yiyilebilicek türden bir pasta.
   malzeme: hazir pasta üc katli, magerquark (sanirim türkcesi  lor peyniri),damla kücük cikolata parcalari,krem santi , birazcik seker (istege bagli miktari),pastanin üstünü süslemek icin malzeme..
  yapilisi  : öncelikle lor peynirini bir iki seker kasigi istege göre dahada artirilabilir ama bence cok sekerlisi  güzel olmuyor. Mikserle seker eriyene kadar cirpin, ayri bir kaptada krem santiyi hazirlayin paketteki tarifine göre daha sonra lor peyniriyle krem santiyi karistirin ama dikkatlice yavas yavas.Pastanin katlarini ayirin birinci kata bu karisimi üce bölüp birinci bölümden sürün kalin bir tabaka halinde isterseniz üstüne meyve parcaciklarida serpebilirsiniz dilerseniz de sadece cikolata damlaciklarini serpistirin .
        Ikinci katada ayni islemi uygulayin son kati koyup kalan kremsanti ve lor peynirli karisimi da üstüne bolca sürüp düzgün sekil verin, en sonada tabi ki en zevkli kismi olan süslemek kaliyor oda zevke bagli  ben  böyle  yaptim size kolay gelsin ve afiyet olsun ailecek ....
    Ayrica yuvada yaptigmiz kutlamada cocuklara dagitma amaciyla ufak külahlar da hazirladim  yapimi bildigmiz külah gibi seffaf süslü folyo kagitlarinin kullanarak yaptim icine  seker ,cikolata  gibi sevdikleriyle doldurup hediye kurdelesi yaptim cocuk sayisinca hazirlayip yuvaya götürdük. Yuvadaki kutlama icin yaptigim muffinleri cekmeyi unuttum malesef :(

2 yorum:

  1. Evet pastanin tadina bakmis biri olarak görünüsü kadar tadinin güzel oldugunu söyleyebilirim ellerine saglik oyacim harika olmustu tadi agzimda kaldi:)

    YanıtlaSil
  2. afiyet olsun canim , cok tsk.

    YanıtlaSil