14 Ağustos 2014 Perşembe

    Merhaba dostlar epeyidir ugramadigim icin sanmayin ki  bos durmaktayim hep oyalanacak birseyler buluyorum ve netten bulduklarimi yapacaklar listeme ekleyerek biriktirmekteyim ilerki günlerde yaptikca paylasacagim insallah.Yaptiklarimdan biri de bu elbise cok fazla incelemeyin ne dikis kursuna gittim nede dikisle ilgili bir okula tamamen dogaclama yani :) birazda you tube nin yardimi olmadi degil izleye izleye galeyana gelip ne var ki bende dikerim diyerekten koyuldum , ne tarifi var ne de kalibi , nasil olmus ?

               Öyle bir gaza gelmisim ki aldigim diger kumaslar da bunlar sizce nasillar ? hangisi icin ne dikmemi önerirsiniz?

                Dostlar bu arada nette  sizde görmüssünüzdür kis hazirliklariyla ilgili yazilari baslamis durumda , sizlerde tarhana, tursu, konserve vs. yapiyormusunuz?Ben her nekadar mesakkatli de olsa seviyorum kis hazirliklari yapmayi bana hep cocuklugumu hatirlatir annemin  komsularla bir araya gelerek evimizin bahcesindeki incir agacinin altinda toplanarak konserve hazirladiklari günler canlanir gözümde...Aslinda cok güzel gecen yaz ayimiz bir haftadir yerini serin ve yagmurlu bir hal aldi hüsrana ugradim tabi ki daha bir hafta daha sürer saniyordum neyse bende elimden geldigince biraz hava durumunu takip ederek biraz da olmadi ocakta pisirmeli yöntemlere basvurarak hazirlik yapiyorum, domates konservelerimi ramazanda firsat buldukca hazirlamistim bildiginiz domatesleri soyup küp küp dograyarak tencerede kaynatip sicakken kavanozlayarak kapatip ters cevirip saklama yöntemiyle.Gectigimiz hafta birgün hava sicakligi 25 dereceydi ogün hemen biber salcasi yaptim gerci günes yeterli olmadi kurutmaya ama kalanini da ocakta kaynatarak suyunu cekmesini sagladim ve kavanoza doldurdum evet burda insan güzel hava buldugunda degerlendirme derdinde oluyor inanin sizlerde günesli günlerinizi car cur etmeyin degerlendirin derim :))
           Bugün de aklima gecen sene ilk kez denedigim sirke geldi yine yapmayi istiyordum hemen basladim hem kolay hemde dogal sirkeniz oluyor bos bir kavanoza yarisina kadar su dolduruyorsunuz yarim cay bardagi bulgur, bir cay bardagi nohut, elmalarin kabuklarini ve ic yataklarini icine atiyorsunuz,kapagiini da temiz bir tülbentle örtüp lastikle tutturuyorsunuz  ve evinizin serin ve karanlik bir kösesine koyuyorsunuz  her gün bir kez karistiyorsunuz 40 gün kadar sonra sirke kokusu cikinca sirkeniz olmus demektir iki üc kez tülbentten gecirip süzüyorsunuz iki kasik bal koyuyorsunuz sirkeniz hazir cok da lezzetli oluyor, denemeyi düsünenlere kolay gelsin .....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder